dimarts, 9 de juliol del 2013

Contra la segregació de RENFE i la privatització d'ADIF



L'aposta clara del Ministeri de Foment del Govern del PP i també de l'anterior Govern del PSOE ha estat i és desmantellar les línies de rodalies que vertebren el territori i apostar per la connexió entre grans ciutats a través de l'alta velocitat.

Amb aquesta idea, el passat 27 de juny el Consell d'Administració de RENFE va aprovar el pla de Foment que suposa una retallada en els serveis de mitja distància que s'implantarà en diverses fases, definint també el nivell d'aprofitament per ser declarat com a servei públic. L'objectiu no és altre que eliminar els serveis que segons "el seu estudi" són més deficitaris pel seu cost de manteniment i per la poca afluència de viatgers.
Novament es tracta de desmantellar els serveis públics en benefici de la rendibilitat econòmica. En aquest cas, deixant incomunicades moltes poblacions que no tenen altra alternativa que el tren, ja que a poc a poc es van suprimir les línies d'autobús.

El Govern només centra les seves inversions en les infraestructures de l'AVE, no a la via convencional. Per on passa l'AVE, no passen els rodalies, deixant incomunicats als pobles només perquè es comuniquin algunes ciutats.

El ferrocarril a Espanya compta amb el menor nombre de treballadors per habitant d'Europa, amb el menor nombre de treballadors per quilòmetre, però amb una alta productivitat, i el futur no pot basar-se només i exclusivament en la venda o externalització dels serveis. Sens dubte el lobby monopolístic del transport per carretera (ALSA, Alsina Graells, MONBUS ...) serà un dels grans beneficiaris d'aquest procés liquidador del transport ferroviari de petita i mitja distància.

La intenció del Ministeri de Foment, que possiblement sigui ratificada al mes de juliol, pretén crear 4 societats anònimes a RENFE (viatgers, mercaderies, fabricació i manteniment i Lloguer-venda material), dividir ADIF en dues empreses, una per a Alta Velocitat i una altra per Via Convencional, així com privatitzar 72 aparcaments a 51 estacions. L'objectiu: ingressar diners a curt termini deixant al ferrocarril l'empara exclusiva de la rendibilitat econòmica i no social.

El Partit Comunista del Poble de Catalunya aposta per la comunicació en ferrocarril per la seva alta rendibilitat social, però apostem sens dubte per la comunicació entre les poblacions amb millors freqüències. El cost de la remodelació de la xarxa ferroviària és infinitament més econòmic que l'aposta per les grans velocitats que només beneficien a les empreses constructores i als comissionistes.

L'aposta del PCPC és per la nacionalització dels transports públics com a sector estratègic, per la no segregació de RENFE i per la no privatització de sectors rendibles d'ADIF amb l'única finalitat de fer caixa immediatament, renunciant al finançament futur, ja que la privatització del transport ferroviari posa en mans de monopolis privats aquest sector i transforma un servei públic necessari en un negoci i un espai d'acumulació de capital.

EL PCPC recolza i recolzarà qualsevol mobilització de les i els treballadors ferroviaris en defensa de les seves condicions laborals, contra els acomiadaments i l’agreujament de la precarietat laboral que seran la conseqüència del procés privatitzador, en defensa del Ferrocarril públic i en contra de la liberalització i privatització dels serveis, així com en defensa dels treballadors/es usuaris i usuàries que patiran l'encariment del servei i el seu deteriorament en matèria de qualitat, puntualitat i seguretat.


EL SECTOR PÚBLIC ES DEFENSA AMB LA LLUITA, EL SECTOR PÚBLIC NO ES VEN!

PER UN TRANSPORT PÚBLIC AL SERVEI DE LA CLASSE OBRERA I EL POBLE!