L'aposta
clara del Ministeri de Foment del Govern del PP i també de
l'anterior Govern del PSOE ha estat i és desmantellar les línies de
rodalies que vertebren el territori i apostar per la connexió entre
grans ciutats a través de l'alta velocitat.
Amb
aquesta idea, el passat 27 de juny el Consell d'Administració de
RENFE va aprovar el pla de Foment que suposa una retallada en els
serveis de mitja distància que s'implantarà en diverses fases,
definint també el nivell d'aprofitament per ser declarat com a
servei públic. L'objectiu no és altre que eliminar els serveis que
segons "el seu estudi" són més deficitaris pel seu cost
de manteniment i per la poca afluència de viatgers.
El
Govern només centra les seves inversions en les infraestructures de
l'AVE, no a la via convencional. Per on passa l'AVE, no passen els
rodalies, deixant incomunicats als pobles només perquè es
comuniquin algunes ciutats.
El
ferrocarril a Espanya compta amb el menor nombre de treballadors per
habitant d'Europa, amb el menor nombre de treballadors per
quilòmetre, però amb una alta productivitat, i el futur no pot
basar-se només i exclusivament en la venda o externalització dels
serveis. Sens dubte el lobby monopolístic del transport per
carretera (ALSA, Alsina Graells, MONBUS ...) serà un dels grans
beneficiaris d'aquest procés liquidador del transport ferroviari de
petita i mitja distància.
La
intenció del Ministeri de Foment,
que
possiblement sigui ratificada al mes de juliol, pretén crear 4
societats anònimes a RENFE (viatgers, mercaderies, fabricació i
manteniment i Lloguer-venda material), dividir ADIF en dues empreses,
una
per a Alta Velocitat i una altra per Via Convencional,
així
com privatitzar 72 aparcaments a 51 estacions. L'objectiu: ingressar
diners a curt termini deixant al ferrocarril l'empara exclusiva de la
rendibilitat econòmica i no social.
El
Partit Comunista del Poble de Catalunya aposta per la comunicació en
ferrocarril per la seva alta rendibilitat social, però apostem sens
dubte per la comunicació entre les poblacions amb millors
freqüències. El cost de la remodelació de la xarxa ferroviària és
infinitament més econòmic que l'aposta per les grans velocitats que
només beneficien a les empreses constructores i als comissionistes.
L'aposta
del PCPC és per la nacionalització dels transports públics com a
sector estratègic, per la no segregació de RENFE i per la no
privatització de sectors rendibles d'ADIF amb l'única finalitat de
fer caixa immediatament, renunciant al finançament futur, ja que la
privatització del transport ferroviari posa en mans de monopolis
privats aquest sector i transforma un servei públic necessari en un
negoci i un espai d'acumulació de capital.
EL
PCPC recolza i recolzarà qualsevol mobilització de les i els
treballadors ferroviaris en defensa de les seves condicions laborals,
contra els acomiadaments i l’agreujament de la precarietat laboral
que seran la conseqüència del procés privatitzador, en defensa del
Ferrocarril públic i en contra de la liberalització i privatització
dels serveis, així com en defensa dels treballadors/es usuaris i
usuàries que patiran l'encariment del servei i el seu deteriorament
en matèria de qualitat, puntualitat i seguretat.
EL
SECTOR PÚBLIC ES DEFENSA AMB LA LLUITA, EL SECTOR PÚBLIC NO ES VEN!
PER
UN TRANSPORT PÚBLIC AL SERVEI DE LA CLASSE OBRERA I EL POBLE!